Uwaga: na urządzeniach mobilnych czytaj poziomo!
kostasz.pl/p/shadowdark-prezentacja-systemu
Shadowdark RPG is a fantasy adventure game where you and your companions delve into buried ruins, lost cities, spider-infested forests, and even fearsome dragon lairs in search of gold and glory.
Speed, danger, and simplicity. Magic is perilous, and battles are fast and deadly. Being clever is crucial for survival.
System, który jest „tym jak wyglądałoby staroszkolne granie, gdyby stworzono je współcześnie”. Łączy założenia OD&D z uproszczoną wersją mechaniki 5E.
Autorka otwarcie przyznaje, że nie wprwadza do systemu niczego, czego ktoś inny już nie wymylił i nie użył w innej grze. Wg niej samej SD jest „tym, jak wyglądałoby staroszkolne granie, gdyby stworzono je współcześnie”.
Zasadniczą zaletą Shadowdarka jest elegancja, z jaką wszystkie użyte mechaniki współgrają do konkretnego stylu gry. Łączy założenia OD&D i z uproszczoną wersją mechaniki DnD 5E.
(zgodnie z tytułem gry)
BG – w przeciwieństwie do potworów – nie widzą w ciemności.
Nie pozwól, by zabrakło Wam pochodni.
1h czasu gry = 1 zużyta pochodnia.
Czas ucieka.
BG mają mocno ograniczony udźwig. Jednocześnie przedmioty mogą być kluczowe do rozwiązywania problemów - zastanów się dobrze, co niesiesz.
BG są śmiertelni, a kości nieubłagane. Oswój
się z myślą o stracie swoich postaci.
Zginiesz – stwórz nową i graj dalej.
A właściwie: rozwój poprzez eksplorację.
Zdobywasz nowe poziomy dzięki odkrywaniu niebezpiecznych miejsc i znajdywaniu złota. Walka to tylko ewentualny środek do osiągnięcia tego celu.
Zasady z podręcznika, to bardziej wskazówki
dla MG, którego zadaniem jest ich
rozstrzyganie.
Element taktyczny walki jest
uproszczony, dystanse abstrakcyjne, a sama
potyczka bardziej filmowa.
Potwory atakują w grupie, lub uciekają.
Królowie oszukują.
Nikt nie walczy czysto, tylko, żeby wygrać.
Zostaw księżniczkę, nie daj się zjeść smokowi.