Index Card RPG

Bardzo prosta mechanika D20 w klimacie high-fantasy a’la DnD 5E, którą można wytłumaczyć w 5 minut, a postać stworzyć w 1. Potęga i powodzenie jest wypadkową zdobytego ekiwpunku postaci i sprytu graczy.
Info i linki Link to heading
Niszowy system stworzony przez Hankerina Ferinale, posiada żywą i twórczą społeczność (forum i reddit). Założenia mechaniki czerpią OSRowe inspiracje, tj. mają być proste do zrozumienia, zapamiętania i grania, ale dać wiele pola do tworzenia własnych modyfikacji. Moja interpretacja gry zakłada rozgrywkę w lekkim i przyjaznym klimacie. Przykładowe recenzje: Professor Dungeonmaster, Dungeon Masterpiece.
- Informacje o systemie, klimacie gry, założeniach w skrótowej formie: ICRPG Onepager
- Materiały do gry, podręczniki, dodatki i skrót zasad (Cheat Sheet): Dysk
- Wirtualny stół (VTT): Foundry VTT: vtt.kostasz.pl <- każdy użytkownik ma “puste” hasło
- Serwer Discorda: discord.gg/5g9BE9swUR
- Watch2Gether pokój (do oglądania cutscenek): https://w2g.tv/?r=dmofrlocu9eezq5eh9
- Dodatki:
Mechanika Link to heading
Całość mechaniki dostępna jest za
darmo.
Reszta materiałów w linku na dole strony. Poniżej skrót.
-
6 klasycznych atrybutów (STATS): siła, zręczność, kondycja, inteligencja, mądrość, charyzma w przedziale od 0 do +6.
-
Inicjatywa: popcorn initiative (przekazywanie).
-
Tura: ruch + akcja albo podwójny ruch.
-
3 rodzaje akcji:
- simple action (prosta): deklaracja
- check (test): k20+atrybut
- attempt (próba): k20+atrybut, a następnie rzut na effort (wysiłek)
-
Wysiłek (effort) to zarówno np. zaatakowanie przeciwnika (obrażenia), ale też np. odgruzowanie korytarza, albo odszyfrowanie zwoju.
-
effort:
= 10 punktów.
-
Kości wysiłku (effort dice):
k4 zwykła, k6 bronie lub narzędzia,
k8 broń palna, k10 magia, k12 krytyczny sukces (ultimate, gdy na rzucie wypadnie NAT20). -
Trudność testu dla jest znana i stała dla sceny: TARGET
(z reguły 10-18).
-
Ułatwienie (Easy):
-3, utrudnienie (Hard):
+3. Ułatwienie i utrudnienia znoszą się.
-
Hero Coin: tylko 1 naraz, umożliwia przerzut albo dodanie d12 do obecnego wyniku rzutu.
Np:
Otwarcie sejfu TARGET
13 i effort
narzędziami (wytrych) to rzut k20 +zręczność, jeśli ≥ 13, to rzut k6+modyfikator i tyle odejmujemy od 10.
Tworzenie postaci Link to heading
Przykład tworzenia postaci na kanale Kane’s
Kiln.
Edytowalna karta postaci dostępna w materiałach dla graczy (na dole
strony).
-
Wybierz „rasę / gatunek” (LIFE FORM). Dla settingu Alfeim dostępne są: Human, Dwarf, Elf, Torton, Gerblin. Zapisz związane z nim modyfikatory do atrybutów (STATS).
-
Wybierz klasę postaci (TYPE). Dla fantasy są to: Warrior, Hunter, Shadow, Bard, Mage i Priest. Wybierz 1 z 3 zdolności (starting ability) i 1 przedmiot klasowy (starting loot).
-
Rozdziel 6 punktów w dowolnej proporcji między podstawowe atrybuty (STATS).
-
Rozdziel 4 punkty modyfikatora w dowolnej proporcji pomiędzy kości wysiłku
(effort dice), czyli k4/6/8/10/12. -
Wybierz ekwipunek (LOOT) - 4 rzeczy z zestawu basic loot. Maksymalnie można nieść 10 przedmiotów na sobie i 10 w plecaku. Uwaga: czary magów są zapisane na zwojach i każdy zajmuje 1 slot!
-
Każda postać (niezależnie od rasy i klasy) zaczyna z 10 punktami życia = 1x
-
Obrona / Klasa pancerza (DEFENSE) = kondycja CON + LOOT (np. zbroja, tarcza etc). Maksymalnie może wynosić +10. Aby trafić, przeciwnik musi rzucić 10+DEF.
