Index Card RPG

index-card-rpg

Bardzo prosta mechanika D20 w klimacie high-fantasy a’la DnD 5E, którą można wytłumaczyć w 5 minut, a postać stworzyć w 1. Potęga i powodzenie jest wypadkową zdobytego ekiwpunku postaci i sprytu graczy.

Info i linki Link to heading

Niszowy system stworzony przez Hankerina Ferinale, posiada żywą i twórczą społeczność (forum i reddit). Założenia mechaniki czerpią OSRowe inspiracje, tj. mają być proste do zrozumienia, zapamiętania i grania, ale dać wiele pola do tworzenia własnych modyfikacji. Moja interpretacja gry zakłada rozgrywkę w lekkim i przyjaznym klimacie. Przykładowe recenzje: Professor Dungeonmaster, Dungeon Masterpiece.

  1. Informacje o systemie, klimacie gry, założeniach w skrótowej formie: ICRPG Onepager
  2. Materiały do gry, podręczniki, dodatki i skrót zasad (Cheat Sheet): Dysk
  3. Wirtualny stół (VTT): Foundry VTT: vtt.kostasz.pl <- każdy użytkownik ma “puste” hasło
  4. Serwer Discorda: discord.gg/5g9BE9swUR
  5. Watch2Gether pokój (do oglądania cutscenek): https://w2g.tv/?r=dmofrlocu9eezq5eh9
  6. Dodatki:

Mechanika Link to heading

Całość mechaniki dostępna jest za darmo.
Reszta materiałów w linku na dole strony. Poniżej skrót.

  • 6 klasycznych atrybutów (STATS): siła, zręczność, kondycja, inteligencja, mądrość, charyzma w przedziale od 0 do +6.

  • Inicjatywa: popcorn initiative (przekazywanie).

  • Tura: ruch + akcja albo podwójny ruch.

  • 3 rodzaje akcji:

    • simple action (prosta): deklaracja
    • check (test): k20+atrybut
    • attempt (próba): k20+atrybut, a następnie rzut na effort (wysiłek)
  • Wysiłek (effort) to zarówno np. zaatakowanie przeciwnika (obrażenia), ale też np. odgruzowanie korytarza, albo odszyfrowanie zwoju.

  • effort: = 10 punktów.

  • Kości wysiłku (effort dice):
    k4 zwykła, k6 bronie lub narzędzia,
    k8 broń palna, k10 magia, k12 krytyczny sukces (ultimate, gdy na rzucie wypadnie NAT20).

  • Trudność testu dla jest znana i stała dla sceny: TARGET (z reguły 10-18).

  • Ułatwienie (Easy): -3, utrudnienie (Hard): +3. Ułatwienie i utrudnienia znoszą się.

  • Hero Coin: tylko 1 naraz, umożliwia przerzut albo dodanie d12 do obecnego wyniku rzutu.

Np: Otwarcie sejfu TARGET 13 i effort

narzędziami (wytrych) to rzut k20 +zręczność, jeśli ≥ 13, to rzut k6+modyfikator i tyle odejmujemy od 10.

Tworzenie postaci Link to heading

Przykład tworzenia postaci na kanale Kane’s Kiln.
Edytowalna karta postaci dostępna w materiałach dla graczy (na dole strony).

  1. Wybierz „rasę / gatunek” (LIFE FORM). Dla settingu Alfeim dostępne są: Human, Dwarf, Elf, Torton, Gerblin. Zapisz związane z nim modyfikatory do atrybutów (STATS).

  2. Wybierz klasę postaci (TYPE). Dla fantasy są to: Warrior, Hunter, Shadow, Bard, Mage i Priest. Wybierz 1 z 3 zdolności (starting ability) i 1 przedmiot klasowy (starting loot).

  3. Rozdziel 6 punktów w dowolnej proporcji między podstawowe atrybuty (STATS).

  4. Rozdziel 4 punkty modyfikatora w dowolnej proporcji pomiędzy kości wysiłku
    (effort dice), czyli k4/6/8/10/12.

  5. Wybierz ekwipunek (LOOT) - 4 rzeczy z zestawu basic loot. Maksymalnie można nieść 10 przedmiotów na sobie i 10 w plecaku. Uwaga: czary magów są zapisane na zwojach i każdy zajmuje 1 slot!

  6. Każda postać (niezależnie od rasy i klasy) zaczyna z 10 punktami życia = 1x

  7. Obrona / Klasa pancerza (DEFENSE) = kondycja CON + LOOT (np. zbroja, tarcza etc). Maksymalnie może wynosić +10. Aby trafić, przeciwnik musi rzucić 10+DEF.


index-card-rpg