Brindlewood Bay

Starsze panie rozwiązują kryminalne zagadki z mackami w tle, czyli gdy Murder, She Wrote łączy się z Lovecraftem.
Info/Kott Link to heading
Koncepcja: Brindlewood Bay to gra RPG o grupie starszych kobiet, członkiń lokalnego klubu książki detektywistycznej Znawczynie Zbrodni, które zajmują się rozwiązywaniem prawdziwych zagadek kryminalnych. W miarę upływu czasu zaczynają się domyślać, że rozwiązywane przez nie sprawy mają wspólne tło: kult poświęcony mrocznemu, potwornemu aspektowi greckiej bogini Persefony. Gra jest bezpośrednio inspirowana serialem telewizyjnym Napisała: Morderstwo, lecz czerpie również z kosmicznego horroru, „kameralnych” dramatów kryminalnych oraz amerykańskich tasiemców z lat siedemdziesiątych, osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych.
Określony Cel: Postacie dążą do zapewnienia bezpieczeństwa swojej społeczności poprzez rozwiązywanie popełnianych tam morderstw. Jako gracze chcemy dowiedzieć się jak najwięcej o Babciach oraz nakreślić żywy obraz miasteczka - jest to wspólna odpowiedzialność graczy (Znawczyń) i MG (Opiekuna).
Ton: balansuje między przytulnym a przerażającym. Przez większość czasu nastrój będzie dość swobodny, ale czasami może zrobić się dość mrocznie i groźnie.
Tematyka: Morderstwo (różne rodzaje), rytualna magia, ofiary z ludzi i inne niepokojące tematy.
Linki: Link to heading
- Karty postaci
- Watch2Gether
- BAMF Podcast: wywiad z autorem
- Rough Start: omówienie zasad przez autora
- Zgubne Granie: sesja w EtR [PL]
- Prawilna playlista na Spotify
Mechanika Link to heading
Story game zbliżone mechanicznie do gier z serii Powered by The Apocalypse. Gdy akcja w grze inicjuje ruch, wykonuje się rzut 2k6 + umiejętność. Rzut z kością premiową: rzut 3k6, suma 2 najlepszych wyników, z kością karną: najgorszych wyników. Większość ruchów ma cztery możliwe rezultaty:
2k6 | rezultat |
---|---|
2-6 | porażka z konsekwencją |
7-9 | sukces z konsekwencją |
10-11 | sukces |
12+ | sukces z dodatkowym efektem (czasem ze wskazówką Otchłani) |
Umiejętności Link to heading
- Żywotność – fizykalność (siła, zręczność)
- Spokój – opanowanie, koncentracja
- Rozum – inteligencja, wiedza
- Prezencja – charyzma
- Wrażliwość – umiejętności okultystystyczne
Stany Link to heading
Nakładane przez MG, z reguły dają kość karną
Ruchy Podstawowe Link to heading
(szczegółowo omówione w materiałach dla graczy), jest ich 7: Ruch Dzienny, Nocny, Wścibski, Przytulny, Tajemnic Złotej Korony, Okultystyczny, Snucie teorii.
Ruchy Znawczyń Link to heading
unikatowe, wybrane przez gracza. Dwa zestawy – klasyczny i alternatywny.
Przytulny Zakątek Link to heading
jednorazowo mogą dodać kość premiową do rzutu.
Nakładanie Korony Link to heading
zwiększenie poziomu sukcesu o jeden (z porażki na sukces z konsekwencją, z sukcesu na sukces z dodatkowym efektem itd.).
Tworzenie postaci Link to heading
☞ Wybierz (unikatowe w drużynie): Imię, Styl, Przytulne Zajęcie, Ruch Znawczyni, Przyznaj 1 punkt dla jednej z umiejętności i zanotuj końcowe modyfikatory.
☞ Opisz trzy kluczowe elementy z życia jej Znawczyni:
- Zmarłą bliską osobę
- Dzieci, jeśli jakieś ma (lub zwierzęta domowe)
- Czym się zajmowała przed swoją emeryturą
☞ Zaznacz 2 pytania na koniec sesji – będą za nie PD.
Organizacyjnie Link to heading
- Drużyna się zna i ma wspólny cel.
- Wymagania: wiek 18+, bez potrzeby znajomości systemu; znajomość klimatu seriali kryminalnych i detektywistycznych na plus.
- BHS: Karta X, Lines and Veils.Triggery: (patrz KOTT)
- Po zakończeniu gry proszę o wypełnienie ankiety: kostasz.pl/rpg/feedback