Brindlewood Bay

Brindlewood Bay

Starsze panie rozwiązują kryminalne zagadki z mackami w tle, czyli gdy Murder, She Wrote łączy się z Lovecraftem.

Info/Kott Link to heading

Koncepcja: Brindlewood Bay to gra RPG o grupie starszych kobiet, członkiń lokalnego klubu książki detektywistycznej Znawczynie Zbrodni, które zajmują się rozwiązywaniem prawdziwych zagadek kryminalnych. W miarę upływu czasu zaczynają się domyślać, że rozwiązywane przez nie sprawy mają wspólne tło: kult poświęcony mrocznemu, potwornemu aspektowi greckiej bogini Persefony. Gra jest bezpośrednio inspirowana serialem telewizyjnym Napisała: Morderstwo, lecz czerpie również z kosmicznego horroru, „kameralnych” dramatów kryminalnych oraz amerykańskich tasiemców z lat siedemdziesiątych, osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych.

Określony Cel: Postacie dążą do zapewnienia bezpieczeństwa swojej społeczności poprzez rozwiązywanie popełnianych tam morderstw. Jako gracze chcemy dowiedzieć się jak najwięcej o Babciach oraz nakreślić żywy obraz miasteczka - jest to wspólna odpowiedzialność graczy (Znawczyń) i MG (Opiekuna).

Ton: balansuje między przytulnym a przerażającym. Przez większość czasu nastrój będzie dość swobodny, ale czasami może zrobić się dość mrocznie i groźnie.

Tematyka: Morderstwo (różne rodzaje), rytualna magia, ofiary z ludzi i inne niepokojące tematy.

Linki: Link to heading

Mechanika Link to heading

Story game zbliżone mechanicznie do gier z serii Powered by The Apocalypse. Gdy akcja w grze inicjuje ruch, wykonuje się rzut 2k6 + umiejętność. Rzut z kością premiową: rzut 3k6, suma 2 najlepszych wyników, z kością karną: najgorszych wyników. Większość ruchów ma cztery możliwe rezultaty:

2k6 rezultat
2-6 porażka z konsekwencją
7-9 sukces z konsekwencją
10-11 sukces
12+ sukces z dodatkowym efektem (czasem ze wskazówką Otchłani)

Umiejętności Link to heading

  • Żywotność – fizykalność (siła, zręczność)
  • Spokój – opanowanie, koncentracja
  • Rozum – inteligencja, wiedza
  • Prezencja – charyzma
  • Wrażliwość – umiejętności okultystystyczne

Stany Link to heading

Nakładane przez MG, z reguły dają kość karną

Ruchy Podstawowe Link to heading

(szczegółowo omówione w materiałach dla graczy), jest ich 7: Ruch Dzienny, Nocny, Wścibski, Przytulny, Tajemnic Złotej Korony, Okultystyczny, Snucie teorii.

Ruchy Znawczyń Link to heading

unikatowe, wybrane przez gracza. Dwa zestawy – klasyczny i alternatywny.

Przytulny Zakątek Link to heading

jednorazowo mogą dodać kość premiową do rzutu.

Nakładanie Korony Link to heading

zwiększenie poziomu sukcesu o jeden (z porażki na sukces z konsekwencją, z sukcesu na sukces z dodatkowym efektem itd.).

Tworzenie postaci Link to heading

☞ Wybierz (unikatowe w drużynie): Imię, Styl, Przytulne Zajęcie, Ruch Znawczyni, Przyznaj 1 punkt dla jednej z umiejętności i zanotuj końcowe modyfikatory.

☞ Opisz trzy kluczowe elementy z życia jej Znawczyni:

  • Zmarłą bliską osobę
  • Dzieci, jeśli jakieś ma (lub zwierzęta domowe)
  • Czym się zajmowała przed swoją emeryturą

☞ Zaznacz 2 pytania na koniec sesji – będą za nie PD.

Organizacyjnie Link to heading

  • Drużyna się zna i ma wspólny cel.
  • Wymagania: wiek 18+, bez potrzeby znajomości systemu; znajomość klimatu seriali kryminalnych i detektywistycznych na plus.
  • BHS: Karta X, Lines and Veils.Triggery: (patrz KOTT)
  • Po zakończeniu gry proszę o wypełnienie ankiety: kostasz.pl/rpg/feedback